امروز : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/05

گالری تصاویر خبر

9:31 AM 1395/07/17 تعداد بازدید: 1128
به گزارش روابط عمومی سازمان شیلات ایران معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در حال حاضر فرصت‌های مناسبی جهت همکاری، کسب و کار و تجارت در بخش‌ غذای دریایی و توسعه آبزی پروری با کشور نروژ فراهم شده است.

دکترحسن صالحی رئیس سازمان شیلات ایران در نشست تجاری ایران و نروژ که به منظور  توسعه همکاری‌های فی‌مابین دو کشور برگزار شده بود، عنوان کرد: ایران با برخورداری از سواحل طولانی شمال و جنوب کشور  از موقعیت مناسبی به جهت پرورش ماهی برخوردار است.

وی با بیان این که در سال های اخیر سازمان شیلات ایران دستاوردهای بسیار خوبی در  زمینه آبزی پروری به دست آورده است ، گفت: نتیجه این امر بهبود امنیت غذایی طی سال های اخیر بوده است.

رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: سازمان شیلات کشور با برخورداری از بهترین امکانات، از طریق انجام فعالیت‌های متنوع به دنبال افزایش سطح اشتغال و حفظ بهره‌برداری پایدار بخش شیلات بوده است.

دکتر صالحی عنوان کرد: سقف آبزی پروری در دنیا به 160 میلیون تن رسید که از این میزان، 60 میلیون تن مربوط به پرورش ماهی در  آب دریا است.

وی با بیان این که هم اکنون با استفاده از تکنولوژی‌های نوین سعی در تقویت بخش شیلات کشور را داریم، گفت: در این ارتباط  به دنبال همکاری های مناسبی با کشور نروژ خواهیم بود.

دکتر حسن صالحی با بیان این که بسیاری از شرکت‌های نروژی خواهان همکاری با کشور ایران هستند، گفت: بسیاری از این شرکت‌ها به تولید و عرضه سازه‌های آبزی پروری می‌پردازند که این امر می‌تواند زمینه را برای توسعه همکاری‌های دوجانبه فراهم کند.

ماهی نروژی در سفره ایرانی

در همین حال پرسندبرگ وزیر شیلات کشور نروژ در نشست تجاری نیز عنوان کرد: کشور ایران با برخورداری از بازار 80 میلیون نفری، قشر تحصیلکرده و موقعیت استراتژیک، گزینه مناسبی جهت همکاری با نروژ محسوب می‌شود ؛از سوی دیگر نیز کشور نروژ  آمادگی لازم برای انتقال  تکنولوژی نوین در این خصوص  را به ایران دارد.

 وی  با اشاره به توافق‌نامه‌های اخیر جهت توسعه همکاری تجاری بین دو کشور افزود: در حال حاضر برای پرورش  5 هزار تن  آبزی در جزیره قشم، سرمایه گذاری انجام شده است.

پرسندبرگ در پایان بیان کرد: امید واریم که این سمینار منجر به افزایش تبادلات تجاری در این خصوص شود.

گفتنی است این نشست مشترک سازمان شیلات ایران و بازرگانان شیلاتی نروژی به ریاست وزیر شیلات نروژ روز پنج شنبه 95/7/8در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد.

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)