امروز : جمعه 31 فروردین 1403 بروزرسانی:1403/01/30

گالری تصاویر خبر

9:36 AM 1395/07/17 تعداد بازدید: 977
به گزارش روابط عمومی سازمان شیلات ایران وزیر جهاد کشاورزی گفت: در دو دهه اخیر صنعت شیلات رشد چشمگیر و قابل توجهی داشته است به طوری که پیش از آن، بیش از 90 درصد صنعت شیلات متکی به صید از دریاها بود و فشار زیادی به ذخایر دریایی وارد می شد.

محمود حجتی روز شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزی پروری و صنایع وابسته در برج میلاد، افزود: در رویکرد جدید صنعت شیلات، آبزی پروری نسبت به صید و صیادی در آب های آزاد پیشی گرفته است و تلاش داریم برای توسعه این بخش همکاری های بین المللی، دانش، تکنولوژی های روز در کل زنجیره شیلات را تقویت کنیم.

ظرفیت ایران برای تولید یک میلیون تن محصولات آبزی

وی ضمن انتقاد از غفلت تاریخی ایران در استفاده از ظرفیت های داخلی شیلات اظهار داشت: در بحث آبزی پروری یکی از اقدامات اساسی استفاده از روش پرورش ماهی در قفس است و ایران می تواند با این شیوه تولیدات آبزیان را سالانه به یک میلیون تن در سال برساند.

این مقام مسئول در کابینه دولت یازدهم اضافه کرد: روش پرورش ماهی در قفس در آب های آزاد شمال و جنوب کشور علاوه بر رونق شهرها در سبد تغذیه ای خانوارها نیز تاثیرگذار خواهد بود.

سرانه مصرف محصولات شیلاتی ایران نصف جهان است

حجتی با اشاره به اینکه اکنون سرانه مصرف محصولات شیلاتی ایران نصف مصرف جهانی است، گفت: تلاش داریم با افزایش تولید و فرهنگ سازی سرانه مصرف آبزیان در ایران را به 20 کیلوگرم در سال برسانیم.

وی یادآور شد: سرانه مصرف آبزیان در جهان به ازای هر نفر 20 کیلوگرم است در حالی که این شاخص در ایران نزدیک به 10 کیلوگرم در سال برآورد می شود.

وزیر جهادکشاوری ابراز امیدواری کرد که با استفاده از تجارب کشورهای پیشرفته از جمله نروژ، زنجیره صنعت شیلات ایران از بازاریابی داخلی و خارجی تا سرمایه گذاری های مشترک توسعه یابد.

به گفته وی، علاوه بر پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو و ماهی های خاویاری نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است و تلاش داریم با هدف توسعه صادرات، در این بخش تولید داشته باشیم.

امضای 13 قرارداد همکاری به ظرفیت 20 هزار تن بین شیلات ایران و نروژ

حجتی افزود: برای دستیابی به اهداف توسعه ای صادرات محصولات شیلاتی به ویژه آبزی پروری 13 قرارداد شیلاتی بین بخش های خصوصی ایران و نروژ به امضا رسید.

قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی در انتظار مصوبه دولت

وزیر جهادکشاورزی همچنین گفت: دولت قیمت خرید تضمینی محصولات راهبردی از جمله گندم را به دولت پیشنهاد داده ولی تاکنون نهایی نشده است و در انتظار مصوبه دولت هستیم.

به گفته وی، قیمت های پیشنهادی در دولت در دست بررسی است.

افتتاح نمایشگاه شیلات با حضور شرکت های خارجی

نمایشگاه بین المللی شیلات و آبزی پروری و صنایع وابسته با حضور وزیر جهادکشاورزی ایران و «پرسند برگ» وزیر شیلات نروژ روز شنبه 95/7/10 آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه بین المللی با هدف توسعه بازار شیلاتی و سرمایه گذاری و با حضور 80 شرکت داخلی و 15 شرکت خارجی متشکل از هلند، فرانسه، چین، آمریکا کره جنوبی نروژ و ایتالیا تا 12 مهرماه جاری در نمایشگاه برج میلاد تهران به کار خود ادامه می دهد.

در این مراسم 13 قرارداد شیلاتی و آبزی پروری به ظرفیت 20 هزار تن بین بخش خصوصی ایران و نروژ به امضا رسید.

در این آیین همچنین تمبر یادبود نمایشگاه بین المللی شیلات و آبزی پروری و صنایع وابسته رونمایی شد و به امضای وزیرجهادکشاورزی ایران و وزیر شیلات نروژ رسید.

عکس ها: روابط عمومی شیلات ایران - عباس افشار

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)