امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/01

گالری تصاویر خبر

10:17 AM 1396/02/25 تعداد بازدید: 1232
به گزارش روابط عمومی سازمان شیلات ایران استاندارخراسان جنوبی در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزي و رئيس سازمان شيلات ایران با بيان اين مطلب، افزود: در حال حاضر مصرف آبزيان در استان و كشور نسبت به ميانگين مصرف در دنيا پايين است؛ از اين رو زمينه هاي مصرف آبزيان در جامعه بايد بيش از پيش فراهم شود.

سيدعلي اکبر پرويزي، به نقش دستگاه هاي ذي ربط در اين زمينه اشاره کرد و ادامه داد: دستگاه هاي اجرايي مرتبط در كنار صداوسيما و رسانه ها مي توانند با آگاه سازي خانواده ها و اطلاع رساني مناسب ، فرهنگ استفاده از آبزيان در خانواده ها را نهادينه كنند.
وی با بیان این که آماده کمک به فعالين و كشاورزان در زمينه پرورش آبزيان هستيم افزود: با توجه به خشكسالي هاي چندين ساله در استان عملاً امكان توسعه فيزيكي كشاوزري وسطح زيركشت در استان وجود ندارد.
مقام عالی دولت در استان، توجه به پرورش گونه های مختلف آبزی را مقرون به صرفه و اقتصادي دانست و تصريح کرد: علاوه بر اين امر پرورش آبزيان مي تواند به صرفه جويي در منابع آبي استان نيز کمک شايان توجهي نمايد.
پرویزی، محدودیت منابع آبي استان را مورد تاکيد قرار داد و افزود: با توجه به اين امر افزايش کيفيت محصولات کشاورزي، افزايش توليدات در واحد سطح و نيز توجه به كيفي سازي محصولات در بخش كشاورزي بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.
وی استفاده از روش های نوین در امر آبياري محصولات در بخش کشاورزي را از جمله برنامه ها وسياست هاي کاري دولت در زمينه کشاورزي دانست و تصريح كرد: توجه به طرح هاي آبخيزداري و نيز بهسازي منابع آبي از ديگر اولويت هاي كاري است كه در اين زمينه به عنوان طرح هاي بلندمدت مورد توجه قرار گرفته و اجرايي شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران نیز در اين ديدار با بيان اينکه در سال هاي اخير وزارت جهاد کشاورزي با حمايت هاي دولت تدبير و اميد اقدامات بسيار مناسبي در حوزه توليدات غذايي به انجام رسانده است افزود: واردات مواد غذايي در سال ۹۲ بالغ بر ۹ ميليارد دلار بود در حاليكه اين ميزان در سال ۹۵ به ۳ ميليارد دلار كاهش يافته است.
دکتر حسن صالحی ، ادامه داد: با برنامه ریزی هايي که صورت گرفته قبل از اتمام برنامه ششم توسعه کشور، تراز تجاري وزارت جهادکشاورزي مثبت خواهد شد.
رئیس سازمان شیلات ایران  با بیان اين که در سال هاي اخير در حوزه پرورش آبزيان و افزايش ميانگين مصرف آبزيان در کشور اقدامات مناسبي به انجام رسيده است، افزود: درسال گذشته نزديك به ۵۰۰ ميليارد دلار محصولات شيلات به ساير كشورها صادر شده است.
حسن صالحی، با بیان اینکه با برنامه ريزي صورت گرفته استخرهاي ذخيره آب به صورت چند منظوره براي پرورش ماهي و ميگو مورد استفاده قرار مي گيرد، افزود: شعار سازمان شيلات ایران، آب ، آبزي پروري و آباداني است.
وی با بیان این که ايران در بخش توليد آبزيان در منطقه مقام اول را دراختيار دارد افزود: در زمينه توليد ماهي قزل آلا ايران مقام اول در دنيا را به خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)