امروز : سه شنبه 28 فروردین 1403 بروزرسانی:1403/01/28

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

12:45 PM 1399/04/13 تعداد بازدید: 26
مدير كل شيلات استان گلستان در حاشيه بازديد مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه  در سازمان جهاد كشاورزي استان از پروژه هاي شاخص شيلات در شهرستان علي آباد كتول گفت: استان گلستان با وجود چاه هاي مجاز كشاورزي بهترين فرصت براي ايجاداشتغال ودرآمد درحاشيه كشاورزي مي باشد كه در شهرستان علي آباد كتول نيز در اين زمينه گام هاي مهمي برداشته شده است.

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، مهندس سيد جواد قدس علوي با اشاره به طرح هاي اقتصاد مقاومتي شيلات گلستان افزود: نقش موثر پروژه هاي اقتصاد مقاومتي شيلات در اشتغال زايي استان را نمي توان منكر شد. در همين راستا يكي از مهم ترين طرح هاي اقتصاد مقاومتي شيلات گلستان طرح استفاده دومنظوره از چاه هاي كشاورزي است كه در اين طرح كشاورزان مي توانند علاوه بر كسب درآمد مضاعف از امكانات خود، در زمينه اشتغال زايي نيز نقش موثري ايفا كنند.
وي خاطرنشان كرد: پرورش ماهي در استخرهاي ذخيره آب كشاورزي مزاياي فراواني دارد كه از آن جمله مي‌توان به غني شدن آب خروجي از استخرها و در نتيجه كاهش ميزان مصرف كود كه اين مورد هم باعث كاهش هزينه‌هاي كشاورز شده و هم مشكلات زيست محيطي را كم مي‌كند.
مهندس قدس علوي با اشاره به پتانسيل هاي صنعت شيلات تصريح كرد: با كوچك ترين مساعدت ها نسبت به شيلات مي توانيم بيشترين تاثير را در تحقق طرح هاي جهش توليد داشته باشيم و رشد فزاينده اي را در توليد محصولات شيلاتي و در نتيجه آن ارزآوري و اشتغال زايي شاهد باشيم.
مديركل شيلات گلستان گفت: حوزه شيلات ظرفيتي است كه با امكانات موجود و جلب حمايت هاي مختلف مي توان به افزايش چشمگير و اشتغال پايدار دست يابد. 
همچنين مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در سازمان جهاد كشاورزي پس از بازديد يك روزه از طرح هاي ويژه شيلات و مشاهده پيشرفت هاي قابل توجه اين پروژه ها، جهت رفع موانع و مشكلات شيلات در راستاي حل مسائل آبزي پروران قول همكاري داد.
حجت الاسلام سايري نسبت به پيگيري پروژه پرورش ماهي با استفاده دو منظوره از آب چاه هاي كشاورزي تاكيد كرد و گفت: اين پروژه موجب افزايش بهره وري و راندمان آب (به عنوان يك سرمايه ملي) و ايجاد واحدهاي پذيرايي و گردشگري مي شود كه ايجاد اين واحدها  اشتغال روستايي پايدار همراه با افزايش درآمد روستائيان را در پي دارد  كه نتيجه آن بالا رفتن  سهم سرانه مصرف ماهي در مناطق روستايي خواهد بود. 
وي با بيان اينكه شيلات گلستان مي تواند جزو دستگاه هاي پيشرو در زمينه تحقق جهش توليد باشد عنوان كرد: در راستاي منويات مقام معظم رهبري در خصوص طرح هاي اقتصاد مقاومتي و تاكيد ايشان بر انجام فعاليت هايي در زمينه جهش توليد، شيلات گلستان مي تواند با استفاده از ظرفيت ها و استعدادهاي خود، در اين راستا گام هاي موثري بردارد كه لازمه استفاده از اين استعداد ها مساعدت و همكاري ساير دستگاه ها جهت سرعت بخشي و افزايش توليد و در نتيجه اشتغال است. 
گفتني است نماينده ولي فقيه در سازمان جهاد كشاورزي و مدير كل شيلات گلستان در اين بازديد از بزرگ ترين و اولين پروژه پرورش ماهي قزل الا كشور (مزرعه دو طبقه) و يك مركز پرورش ماهيان خاوياري در دهنه كوهستاني محمد آباد كتول بازديد كردند. 

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)