امروز : پنج شنبه 9 فروردین 1403 بروزرسانی:1403/01/08

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

12:55 PM 1399/04/13 تعداد بازدید: 12
سرپرست اداره كل شيلات هرمزگان در بازديد از مركز نرسري بچه ماهي تازه تاسيس سايت پرورش ماهي در درياي نيكسا گفت: اين مركز نرسري با توجه به سرمايه گذاري صورت گرفته براي ورود به چرخه توليد نيازمند حمايت هاي ويژه براي واردات بچه ماهي است.

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، دكتر عبدالرسول دريايي با اشاره به محدوديت منابع خشكي در تامين پروتئين سبد غذايي و همچنين پيش بيني تبديل آبزي پروري به يكي از محورهاي تامين پروتئين در آينده ايي نزديك گفت: تاكنون گام هاي خوبي در كشور با پيشگامي هرمزگان در مسير آبزي پروري به ويژه پرورش ميگو و پروش ماهي در دريا برداشته شده است كه تداوم اين مسير نيازمند حمايت ويژه است.
وي تاكيد كرد استان هرمزگان با ظرفيت توليد سالانه ۵۰ هزار تن ماهي در دريا تا پايان برنامه ششم توسعه، نقش مهمي در صنعت آبزي پروري كشور خواهد داشت كه در حال حاضر مانند ساير بخش هاي كشاورزي، آبخيزداري، آبياري قطره اي و غيره نيازمند حمايت هاي ويژه و تخصيص يارانه است.
دريايي افزود: براي تحقق توليد ٥٠ هزار تن ماهي در درياي استان هرمزگان به ١٢٥ ميليون بچه ماهي ٣٠ گرمي نياز است كه در حال حاضر تامين آن از طريق توليد در كشور امكان پذير نيست و تنها راه تحقق آن رسيدن به خودكفايي كامل طي يك بازه زماني سه تا پنج ساله و با حمايت هاي ويژه دولت شامل تخصيص ارز دولتي و يا تامين ٥٠ تا۶۰ درصد هزينه بچه ماهي به مدت 3 تا ٥ سال به صورت يارانه است.
وي افزود: تحقق توليد 50 هزارتن ماهي در قفس در استان هرمزگان براي بالغ بر سه هزار نفر اشتغال ايجاد خواهد كرد كه اين خود رونق اقتصادي استان را به دنبال دارد.
اين مقام مسئول با بيان اينكه مركز نرسري نيكسا از ظرفيت ١٠ ميليون قطعه بچه ماهي در سال برخوردار است گفت: خوشبختانه در اين سايت پيشرفته پرورش ماهي در دريا، ساخت هچري ماهيان دريايي نيز آغاز شده است كه تا راه اندازي كامل چرخه توليد بچه ماهي به سه سال زمان نياز دارد. لذا تا تحقق خودكفايي كامل، حمايت ويژه از كليه حرفه هاي زيرمجموعه صنعت پرورش ماهي در دريا در استان ضروري است.
دريايي حمايت از اين طرح را حركت در مسير اقتصاد مقاومتي، رونق و جهش توليد خواند و گفت: تحقق جهش توليد، توليد پايدار، اشتغال زايي و رونق اقتصادي بدون شك از دست آوردهاي حمايت از اين صنعت خواهد بود.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)