امروز : پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/05

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

8:34 AM 1399/06/26 تعداد بازدید: 119
مدير كل شيلات هرمزگان با فرماندار شهرستان سيريك ديدار و گفتگو كرد.


به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، مدير كل شيلات هرمزگان در اين ديدار گفت: شهرستان سيريك با برخورداري از حدود ۴۵۰ فروند شناور صيادي و حدود سه هزارو دويست نفر صياد، توانسته سالانه حدود 20 هزار  تن صيد را به خود اختصاص دهد كه اين مهم نشان از ظرفيت هاي خوب شيلاتي اين شهرستان است.

دكتر عبدالرسول دريايي با بيان اينكه خوشبختانه سيريك همچنين در  آبزي پروري به ويژه تكثير و پرورش ميگو و پرورش ماهي در قفس نيز ازظرفيت هاي خوبي برخوردار است افزود: برداشت سالانه حدود دوهزار تن ميگوي پرورشي در اين شهرستان به خوبي بيانگر توانمندي هاي هاي اين شهرستان در حوزه آبزي پروري است.

دريايي با اشاره به اينكه خوشبختانه بالغ بر چهارده مركز تكثير در شهرستان سيريك فعاليت دارند از اين شهرستان به عنوان پايتخت تكثير ميگوي استان و حتي كشور ياد كرد.

وي در ادامه حمايت دستگاه هاي اجرايي با محوريت فرمانداري سيريك از فعاليت هاي شيلاتي اين شهرستان را لازمه حفظ، نگهداري و ارتقاي ظرفيت هاي شيلاتي در اين شهرستان دانست و گفت: خوشبختانه استانداري هرمزگان حمايت هاي خوبي از فعاليت هاي شيلاتي كرده است كه اميد داريم نماينده عالي دولت در شهرستان سيريك نيز اين مسير را ادامه دهد.


دريايي تحقق اقتصاد مقاومتي، رونق و جهش در توليد را از اهم برنامه هاي شيلات هرمزگان در شهرستان سيريك خواند و گفت: بدون شك تحقق اين مهم نيازمند حمايت از فعاليت هاي شيلاتي است.

مدير كل شيلات هرمزگان همچنين با اشاره به ظرفيت هاي موجود در زمينه آبزي پروري به ويژه پرورش ماهي در قفس در حوزه مكران و سيريك گفت: اميد است در آينده اي نزديك شاهد اقدامات خوبي در اين صنعت در شهرستان سيريك با اولويت بوميان باشيم و بي شك اگر سرمايه گذار بومي توانمند ورود كند از ايشان استقبال خواهد شد.

وي تصريح كرد: در حال حاضر ظرفيت هاي شيلاتي باعث به وجود آمدن ظرفيت هاي خوب در زمينه بسته بندي، عمل آوري، فرآوري و صادرات شده است كه اميد است سرمايه گذاران بومي به اين حوزه ها نيز ورود كنند.

دريايي مطالعات و ظرفيت يابي سايتهاي جديد پرورش ميگو  در سطح شهرستان و پيگيري تجهيز و تكميل بنادر مردمي با كمك فرمانداري را از برنامه هاي مهم شيلات هرمزگان در سيريك خواند‌.
در ادامه فرماندار شهرستان سيريك با بيان اينكه ارتقاي همه جانبه شيلاتي شهرستان سيريك در دولت تدبير و اميد قابل توجه است گفت: فعاليت هاي شيلاتي نقش مهمي در معشيت مردم داشته كه خوشبختانه با حمايت هاي دولت تدبير و اميد  اين مهم به خوبي صورت گرفته است.

وي نگهداري از ساختارهاي شيلاتي از جمله بندر صيادي كوهستك را از اولويت ها  و وظايف همگاني خواند و گفت: تمامي دستگاه ها و بهره برداران از مجموعه بندر صيادي كوهستك بايد در حفظ و نگهداري آن كوشا باشند.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)