امروز : پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/05

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

11:22 AM 1399/09/01 تعداد بازدید: 88

تقويت شركت هاي دانش بنيان، ضريب نفوذ دانش و بهره وري در حوزه شيلات را افزايش مي دهد.

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، معاون وزير و رييس سازمان شيلات ايران در چهارمين كنگره بين المللي تحقيقات شيلات و آبزيان طي سخناني با بيان اين مطلب گفت: پيش درآمد هر تغييري، پژوهش هاي پايه اي و كاربردي، ترويج دستاوردهاي نوين علمي و آموزش پيوسته بهره برداران در راستاي دستيابي به اهداف پيش بيني شده است.

دكترنبي اله خون ميرزايي افزود: نياز روزافزون بشر به مواد غذايي در كنار محدوديت هاي منابع، چالش هاي محيط زيستي و تغييرات اقليمي، پايه ريزي روش هاي نوين بهره ورانه و پايدار توليد را گريزناپذير كرده است.

وي اظهار داشت: سازمان شيلات ايران در اين سال ها توانسته است سياست گذاري اجرايي خود را با بهره مندي از پژوهش هاي بنيادين و كاربردي جهاني و ملي و به ويژه دستاوردهاي علمي همكاران در مراكز دانشگاهي و سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي وزارت جهاد كشاورزي و موسسه تحقيقات علوم شيلاتي كشور، پايه گذاري و ساماندهي كند.

معاون وزير جهاد كشاورزي در عين حال به نقش سرمايه گذاران و توليدكنندگان در حوزه شيلات كشور اشاره كرد و گفت: با پشتيباني همه جانبه  سرمايه گذاران و بهره برداران، بستر رشد روزافزون ارزش آفريني، توليد، اشتغال، صادرات شيلاتي و مصرف سرانه آبزيان در كشور فراهم شده است.

وي تاكيد كرد: تداوم توسعه پايدار فعاليت هاي شيلاتي كشور نيازمند فراهم شدن ملزوماتي است گسترش فعاليت هاي پژوهشي كاربردي و نوآورانه و تقويت شركت هاي دانش بنيان از مهمترين آن ها است.

دكترخون ميرزايي، توجه ويژه به آموزش و افزايش توانمندي هاي مجريان و بهره برداران، توسعه پرورش گونه هاي جديد آبزيان در سطوح خرد و كلان، بكارگيري روش هاي نوين صيادي با رويكرد بهره برداري پايدار و مسئولانه و تشكيل زنجيره هاي توليد و ارزش افزوده با رويكردهاي افزايش كمي و بهبود كيفي توليدات را از ديگر عوامل تداوم توسعه پايدار فعاليت هاي شيلاتي كشور برشمرد.

وي در همين حال بر افزايش سطح همكاري مشترك ميان بخش هاي تحقيقاتي، اجرايي و بهره برداري كشور تاكيد و اظهار كرد: مدل هاي جديد همكاري با رويكرد استفاده بهينه از ظرفيت هاي ملي و افزايش ضريب خوداتكايي بايد در كشور تدوين شود.

خون ميرزايي افزود: در اين راستا از همكاري هاي مشترك بين المللي در حوزه هاي تحقيقاتي، اجرايي و بازرگاني نيز نبايد غافل ماند.

وي ابراز اميدوار كرد كه اين كنگره با دستاوردهاي علمي و تحقيقاتي خود، گام مهمي براي تحقق انتظارات و توسعه پايدارفعاليت هاي شيلاتي بردارد.
منبع: maj.ir

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)