امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/01

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

9:36 AM 1399/09/03 تعداد بازدید: 55

مديركل شيلات خوزستان از پايان عميليات رهاسازي ۲۷ ميليون قطعه انواع بچه‌ماهيان گرمابي و بومي در منابع آبي استان خبر داد

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، فتح‌اله ابوعلي با اشاره به عمليات رهاسازي لارو و بچه ‌ماهي در منابع آبي خوزستان اظهار كرد: لارو و بچه‌ماهيان رهاسازي شده شامل  بني، شيربت، برزم، گطان و عنزه بوده كه در منابع آبي استان از جمله رودخانه‌ها، تالاب‌ها، مخازن پشت سد، سدهاي تنظيمي و آبندان‌ها رهاسازي شدند.

  وي افزود: سال گذشته بيش از ۲۲ ميليون قطعه بچه‌ماهي در ‌منابع آبي خوزستان رهاسازي شد كه امسال اين‌ آمار نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزايش يافت. 

ابوعلي با بيان اينكه امسال فصل رهاسازي بچهماهي از ارديبهشت‌ماه آغاز شد و در آبان‌ماه به پايان رسيد، گفت: هر ساله  شيلات خوزستان با همكاري ادارهكل حفاظت محيط زيست و سازمان آب و برق خوزستان، اقدام به رهاسازي گونه‌هاي بومي در منابع آب‌هاي داخلي استان مي‌كند. هدف از اجراي اين طرح، افزايش توليد آبزيان، ايجاد اشتغال پايدار و كمك به رونق معيشت افراد بومي اين مناطق و كاهش مهاجرت از روستاها به سمت شهرها است.

وي بيان كرد: شيلات خوزستان، سالانه در اين فرايند هزينه‌هاي كلاني را در بخش توليد، تكثير و غذادهي بچه ماهيان، نگهداري از مولدين و حمل و جابه‌جايي بچه ماهيان اختصاص مي‌دهد.

مديركل شيلات خوزستان يكي از مشكلات عمده در طرح بازسازي ذخاير ماهيان را تامين حقابه منابع آبي استان دانست و اظهار كرد: بايد محيط زيست و سازمان آب و برق خوزستان، حقابه مورد نياز رودخانه‌ها و تالاب‌هاي استان را تامين كنند.

وي بيان كرد: صيد غيرمجاز با استفاده از الكتروشوكر و سم از ديگر مشكلات شيلات است كه موجب ايجاد صدمات زيادي به ذخاير آبزيان استان مي‌شود و حفاظت محيط زيست، فرمانداري‌ها و دادگستري استان بايد جهت مهار و كنترل صيد غيرمجاز قاطعانه ورود كنند.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)