امروز : جمعه 31 فروردین 1403 بروزرسانی:1403/01/30

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

8:57 AM 1399/09/05 تعداد بازدید: 46
مديركل شيلات هرمزگان در نشستي به ميزباني مديرعامل آب منطقه اي استان و با حضور معاونين اداره كل محيط زيست، از تشكيل كارگروه توسعه توليد آبزيان پرورشي در منابع آبي داخلي و استفاده از ظرفيت هاي شيلات و آب منطقه اي جهت رونق اقتصادي كشاورزان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات به نقل از شيلات هرمزگان، دكتر عبدالرسول دريايي با اشاره به ظرفيت بهره برداري از چاه هاي پروانه دار كشاورزي و همچنين شرايط مناسب استان هرمزگان براي پرورش ماهيان گرمابي، ميگو و خاوياري در مناطق دور از ساحل گفت: اجراي اين طرح به عنوان يكي از طرح هاي موفق اقتصاد مقاومتي خواهد بود و بدون شك توسعه آن در بهبود اقتصاد و معيشت كشاورزان تاثير گذار است.

وي با بيان اينكه چاه هاي آب استان، كيفيت بالا و مناسبي براي آبزي پروري  دارند تصريح كرد: خوشبختانه آب منطقه اي استان هرمزگان، جهاد كشاورزي، محيط زيست و اداره كل شيلات هرمزگان در اين راستا همكاري خوبي داشته اند.

دريايي افزايش بهره وري از منابع آب، تنوع محصول در توليد كشاورزي، تامين پروتئين كشور، كمك به معيشت كشاورزان، اثر مفيد پرورش ماهي بركيفيت آب به لحاظ مواد مغذي براي كشاورزي را از مزاياي استفاده دو منظوره از چاه هاي آب كشاورزي براي پرورش آبزيان خواند.

در ادامه مديرعامل آب منطقه اي هرمزگان با اشاره به وجود بالغ برهشت هزار مورد چاه باغي و زراعي گفت: بدون شك استفاده از ظرفيت هاي آبي موجود در خشكي موجب بهره برداري بهتر و بيشتر از اين منبع خدادادي خواهد شد.

دكتر هوشنگ ملايي با اشاره به اينكه در سامانه gis اين شركت اطلاعات تمام منابع آبي استان در دسترس است گفت: اميد است با همكاري شيلات و جهاد كشاورزي چاه ها را دسته بندي كنيم و بتوانيم بيش از پيش از اين منابع استفاده كنيم.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)