امروز : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/05

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

9:35 AM 1399/10/22 تعداد بازدید: 64
    در نشست هم انديشي طرح جامع منطقه ويژه اقتصادي انرژي، شيلات و آبخيزداري لاوان، تمركز بر فعاليت هاي شيلاتي در اين جزيره به منظور تحقق رشد و توسعه اقتصاد دريامحور  مورد تاكيد قرارگرفت. 

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، مدير كل شيلات هرمزگان در نشست هم انديشي بررسي و مطالعات طرح جامع منطقه ويژه  اقتصادي انرژي، شيلات و آبخيزداري لاوان كه با حضور معاون صيد و بنادر ماهيگيري شيلات هرمزگان،رؤسا و مسئولان جزيره لاوان برگزار شد گفت: لاوان با تمركز بر فعاليت هاي شيلاتي محقق كننده رشد و توسعه اقتصاد دريا  محور است.

  دكتر عبدالرسول دريايي در اين نشست با اشاره به اهميت شيلات و فعاليت هاي شيلاتي در استان هرمزگان به ويژه در جزاير و شهرهاي ساحلي گفت: اشتغال بالغ بر 50 هزار خانوار در فعاليت هاي آبزي پروري،صيد و صيادي و صنايع وابسته به شيلات بيانگر نقش مهم شيلات در توسعه و آباداني است.

وي با بيان اينكه ظرفيت يابي13هزار و 400 تن پرورش ماهي در قفس در پيرامون جزيره، پرورش صدف خواركي با هدف صادرات، پرورش صدف مرواريد ساز، تكثير و پرورش جلبك در صورت مطالعات بيشتر، ايجاد مركز زيست فن آوري در جزيره لاوان، تكثير و پرورش ماهييان زينتي، طرح هاي پايلوت پرورش و تكثير ميگو، صيد و صيادي و ... را از اهم ظرفيت هاي قبل توسعه جزيره لاوان در طرح جامع منطقه ويژه اقتصادي لاوان خواند.

دريايي با تاكيد براين در زون بندي هاي منطقه ويژه اقتصادي لاوان حتما بايد قوانين و مقررات سازمان شيلات ايران و بنادر و دريانوردي كشور با توجه به اهميت موضوع رعايت شود خاطر نشان شد: شيلات در جزيره لاون از ظرفيت هاي خوبي در بحث هاي گردشكري مانند آكواريوم هاي طبيعي و دلفين آريوم برخوردار است.

مدير كل شيلات هرمزگان تصريح كرد: در صورت آمادگي منطقه ويژه اقتصادي شيلات و باهماهنگي سازمان شيلات ايران مي توان با دعوت از سرمايه گذارن و اجراي طرح هاي موفق در زمنيه هاي شيلاتي در اين منطقه اقدامات خوبي در راستاي، اقتصاد دريا محور، اقتصاد مقاومتي،رونق و جهش توليد انجام داد.

گفتني است در پايان مديركل شيلات هرمزگان به همراه معاون صيد و بنادر ماهيگيري شيلات استان و هيئت همراه از اسكله صيادي لاوان بازديد كردند.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)