امروز : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/04

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

10:56 AM 1399/10/24 تعداد بازدید: 192
  فرمانده مرزباني استان هرمزگان در نشست با فرمانده يگان حفاظت منابع آبزي سازمان شيلات ايران، اقدامات يگان حفاظت از منابع آبزيان در مقابله با صيد غيرمجاز و ساير ماموريت هاي اين يگان را مايه اميد و آرامش صيادان عنوان كرد.

  به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران به نقل از پايگاه اطلاع رساني فرماندهي مرزباني استان هرمزگان، نشست تعاملي فرمانده مرزباني استان و  فرمانده يگان حفاظت منابع آبزيان شيلات كشور در محل سالن جلسات فرماندهي مرزباني استان برگزارشد.
سردار دهكي در اين نشست با تاكيد بر اهميت همكاري مرزنشينان در مرزهاي دريايي استان هرمزگان افزود: در برقراري نظم و امنيت در مرزهاي دريايي استان، همكاري مرزنشينان به خصوص صيادان نقش اساسي دارد و مجموعه مرزباني استان در تلاش است بستر لازم را براي امنيت و توسعه رونق اقتصادي مرزنشنيان بويژه صيادان عزيز به بهترين شكل فراهم سازد.
وي در اين خصوص گفت: شغل صيادي يك حرفه ارزشمند است و اين قشر شريف بعنوان مرزبانان واقعي از مرزها حفاظت مي‌كنند.
دهكي خاطرنشان كرد: بحمدالله با تعامل و همراهي سازنده صيادان، شيلات، و تلاش همكاران در حفاظت منابع آبزيان استان هرمزگان، اقدامات مناسبي در راستاي مقابله با صيدغيرمجاز، ترال و شناورهاي فاقد هويت صورت گرفته است.
فرمانده مرزباني استان هرمزگان همچنين ريشه يابي و بررسي دقيق مشكلات صيادان را از اولويت هاي اين فرماندهي دانست و گفت: شناسايي علل و ريشه هاي جرايم  در نوار مرزي يكي از ضرورياتي است كه نيازمند بررسي و كارشناسي دقيق به جهت پيشگيري از جرائم مي باشد.
سردار دهكي با تأكيد بر ضرورت مشاركت مرزنشينان در برقراري نظم و امنيت مرزهاي دريايي، افزود: در حوزه تعاملي درياباني و ساحل‌نشينان، نظم و امنيت مطلوب و پايدار بدون مشاركت جدي و مسئوليت‌پذيري آحاد جامعه، محقق نخواهد شد.
فرمانده مرزباني استان هرمزگان، همكاري يگان حفاظت منابع آبزيان با مرزباني را براي حفاظت از محيط زيست به خصوص آبزيان در دريا را ضروري دانست و گفت: امنيت مرزهاي آبي، حفاظت از محيط زيست تضمين سرمايه‌گذاري در ساحل و دريا و رونق اقتصادي، نتيجه تلاش و مجاهدت‌هاي مرزبانان و كاركنان يگان حفاظت منابع آبزيان مي‌باشد.

سرهنگ" هادي ديده ور" فرمانده يگان حفاظت شيلات كشور نيز در ادامه جلسه در سخناني گفت: اقدامات مرزباني هرمزگان و يگان حفاظت منابع آبزيان اين استان، در تعامل با شيلات جاي تقدير دارد و مي توان با اين تعاملات به اهداف خوب و نتيجه  قابل قبولي رسيد.
سرهنگ "ديده‌ور" اضافه كرد: از مأموريت‌‌هاي اصلي اين دستگاه حفاظت از منابع عظيم و ثروت عمومي و خدادادي در خليج فارس است كه با همكاري صيادان در اين خليج مهم، گام‌هاي اساسي برداشته شد.
وي با تأكيد بر اهميت حوزه شيلات در ماموريت هاي مرزباني گفت: يك سوم از مرزهاي جمهوري اسلامي ايران را مرزهاي دريايي در برگرفته كه علاوه بر دريا، بخش ديگر از نوار مرزي نيز، مرزهاي رودخانه‌اي است؛ از اين رو مشاركت مرزباني و يگان حفاظت شيلات بسيار مهم و ضروري است.
"ديده ور" با بيان اينكه صيادان بايد قوانين صيادي و مرزي را رعايت كنند، گفت: مرزباني، محيط زيست و سازمان شيلات؛ بايستي همكاري لازم را با يكديگر داشته باشند تا مشكلات براي صيادان مرتفع و از صيد بي رويه منابع آبزي جلوگيري شود.
فرمانده يگان حفاظت شيلات كشور، تعامل و هم افزايي عملياتي در اجراي طرح هاي پيشگيرانه و برخورد با هنجارشكنان دريايي و صيادان غيرمجاز و صيد ترال در آبهاي خليج فارس و اجراي عمليات هاي مشترك در حوزه استحفاظي هرمزگان و بوشهر در خصوص برخورد با صيد ترال را از اهداف مهم اين جلسه تعاملي دانست و تاكيد كرد: در راستاي امنيت دريانوردي، انجام گشت هاي تلفيقي، كنترل شناورهاي صيادي، با توجه به حساسيت منطقه و حضور صيادان غيرمجاز،  همكاري نزديك و تنگاتنگ مرزباني و شيلات بايد تداوم و استمرار يابد.
سرهنگ "ديده‌ور" در پايان با تقدير از زحمات سرهنگ آزادي فرمانده يگان حفاظت شيلات استان و حمايت هاي سردار فرمانده مرزباني استان هرمزگان در ماموريت هاي اين يگان، ابراز اميدواري كرد با تداوم تعامل و همكاري هاي دوجانبه مبارزه جدي و همه جانبه با صد غيرمجاز در آبهاي خليج فارس شاهد و موجبات رضايت صيادان خدوم جنوب كشور فراهم گردد.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)