امروز : جمعه 31 فروردین 1403 بروزرسانی:1403/01/30

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

11:39 AM 1399/10/29 تعداد بازدید: 13

مديركل شيلات خوزستان، از پيگيري براي اخذ موافقت محيط زيست استان براي تغيير گونه هاي پرورشي و جايگزين نمودن گونه هاي جديد ماهي از جمله تيلاپيا و كپورماهيان هندي خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران به نقل از شيلات خوزستان، نشست هم انديشي و بررسي مشكلات صادرات و بازاريابي فروش ماهيان گرمابي با حضور مديركل شيلات و اتحاديه هاي آبزي پروري استان در سالن جلسات اين اداره كل برگزار شد.
فتح اله ابوعلي، بسته بودن مرز عراق و كاهش شديد صادرات آبزيان را چالش اصلي توليد كنندگان دانست و افزود: طي رايزني ها با استاندار و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي مسئله بازگشايي مرز عراق به زودي از طريق كميسيون كشاورزي مجلس پيگيري مي شود.
مديركل شيلات خوزستان بر استفاده از ظرفيت بازارهاي داخلي و بومي تاكيد كرد و بيان داشت: فرهنگ سازي و بالا بردن سرانه مصرف آبزيان در قالب تبليغات و برنامه هاي صدا و سيما، برگزاري جشنواره ها و نمايشگاه ها، فضاي مجازي و بيلبورد هاي سطح شهر در حال پيگيري است.
ابوعلي، نيازسنجي بازار و شناسايي ذائقه مردم را در فرآوري و طبخ غذاهاي شيلاتي مهم برشمرد و گفت: نبايد همه تمركز پرورش دهندگان بر روي كپور ماهيان باشد در حالي كه ماهيان لذيذ و خوشمزه اي وجود دارد كه هنوز معرفي نشده اند.
وي ضمن تشكر از همكاري هاي قبلي محيط زيست استان اعلام كرد: به دنبال اخذ موافقت محيط زيست استان براي تغيير گونه هاي پرورشي و جايگزين نمودن گونه هاي جديد ماهي از جمله سي باس، تيلاپيا و كپور ماهيان هندي هستيم.
ابوعلي، اظهار داشت: اين دو گونه بازار پسندي و امكان فراوري و صادرات بسيار بالايي دارند و با استفاده از تكنيك هاي اصلاح نژاد و علم ژنتيك مي توان كليه عوامل مهاجم را حذف كرد و ماهيان مرغوب و با كيفيت به دست مصرف كنندگان رساند.
مديركل شيلات خوزستان همچنين خواستار، ارتقا دانش فني توليد و بهينه سازي كارخانجات فرآوري استان و بهبود روش هاي بازاريابي محصولات از طريق اتحاديه ها شد.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)