امروز : پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/05

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

12:50 PM 1400/01/11 تعداد بازدید: 51

مديركل شيلات خوزستان گفت: با تامين پست لارو ميگو در استان، گام بزرگي در راستاي خودكفايي، رشد و توليد ميگو در چوئبده خوزستان در سال ۱۴۰۰ برداشته خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، فتح الله ابوعلي در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: خوشبختانه، در سال گذشته در فصل صيد و برداشت ميگو با رشد توليد بسيار خوبي مواجه بوديم و اميدواريم سال جديد با كنترل كردن بيماري لكه سفيد بتوانيم از تمام ظرفيت‌هاي بلااستفاده در مجتمع پرورش ميگوي چوئبده بهره‌مند شويم.

وي، هدف از اجراي تقويم پرورش ميگو را پيشگيري از شيوع بيماري‌ها در مزارع دانست و اظهار كرد: در صورتي كه تمام موارد مهم مانند تاريخ كشت، ذخيره سازي، بازديدها، تامين پست لارو و حمل آن‌ها و همچنين اصول بهداشتي را رعايت  نكنيم قطعاً دچار مشكل خواهيم شد.

ابوعلي ابراز اميداري كرد: سال ۱۴۰۰، با تامين پست لارو در استان خوزستان، گام بزرگي در راستاي خودكفايي، توليد وكنترل بيماري‌ها در اين مجتمع برداشته شود.

مديركل شيلات خوزستان، بر ضرورت برگزاري نشست‌هايي جهت رفع موانع و مشكلات مجتمع ميگوي چوئبده آبادان تاكيد كرد و گفت: دامپزشكي و مركز تحقيقات، نكات لازم را در خصوص پيشگيري و كنترل بيماري‌ها قبل از شروع فصل تكثير ميگو يادآوري كنند.

وي همچنين، با اشاره به تاثير راه‌اندازي مركز توسعه و توان‌افزايي شيلات كشور در خوزستان گفت: مقدمات اوليه حمايت‌هاي تسهيلاتي و ارائه تكنولوژي به مجتمع ميگوي چوئبده آبادان فراهم شده است.

مدير كل شيلات خوزستان بيان كرد: سال آينده حدود ۳۵ مزرعه در مجتمع ميگوي چوئبده آبادان فعاليت خواهند كرد كه نسبت به امسال، رشد ۵۰ درصدي را در تعداد مزارع خواهيم داشت.

ابوعلي گفت: راه‌اندازي مراكز تكثير ميگو يكي از برنامه‌هاي شيلات است و در شرايط فعلي، علي‌رغم ضعف‌ها و مشكلات، با بكارگيري علم، تخصص و امكانات موجود مي‌توانيم رشد چشمگيري در اين صنعت داشته باشيم.

مجتمع پرورش ميگوي چوئبده آبادان در دهه ۷۰ با سرمايه گذاري ۱۰۰ ميليارد ريال در زميني به مساحت يك هزار هكتار راه اندازي شد. اين مجتمع پرورش ميگوي در اوايل دهه ۸۰ با شيوع ويروس لكه سفيد آهك پاشي و از مدار توليد خارج شد.

در سال‌هاي اخير فعاليت اين مجتمع به صورت محدود و با استفاده از گونه ميگوي "وانامي" از سرگرفته شد.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)