امروز : پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/05

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

9:59 AM 1400/01/21 تعداد بازدید: 85
مديركل شيلات هرمزگان از بومي سازي ساخت، توليد و مونتاژ قفس هاي پرورش ماهي در قفس و خودكفايي هرمزگان در اين زمينه خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، دكتر عبدالرسول دريايي با اشاره به اهميت آبزي پروري در عصر حاضر و همچنين براي نسل هاي آينده گفت: خوشبختانه پرورش ماهي در دريا توانسته به خوبي خواسته ها و توقعات آبزي پروري دريايي را برآورده سازد و استان هرمزگان در اين زمينه به خوبي گام هاي مستحكمي برداشته است.

وي ساخت، توليد و مونتاژ قفس هاي پرورش ماهي در قفس در هرمزگان كه با بهره گيري از دانش و فن آوري هاي بومي صورت گرفته را مصداق بارز تحقق شعار سال 1400 "توليد؛ مانع زدايي ها، پشيتباني ها" خواند و گفت: اين مهم بدون شك ضمن تسهيل در توليد و رفع وابستگي، از خروج ارز از كشور نيز جلوگيري مي كند.

دريايي نسل جديد قفس هاي پرورش ماهي ساخته شده در هرمزگان را بهينه تر، كارآمد تر و همچنين مطابق با شرايط جوي استان خواند  وگفت: استفاده از براكت يا پايه هاي استيل ضد زنگ و همچنين پلي اتلين تقويت شده در اين قفس ها از ويژگي هاي مهم آن است.

مديركل شيلات هرمزگان اظهار داشت: هرمزگان با ظرفيت افزون بر ۱۱۳هزار تن توليد ماهي در قفس بزرگترين و مهم ترين استان شيلاتي كشور از اين حيث نيز است.

همچنين وي بيان كرد: بعد از چهار سال توقف توسعه ونصب قفس، به علت تحريم ها  و عدم امكان واردات به كشوربا كار جهادي و  شبانه روزي سه شركت داخلي با توان كاملا بومي با حمايت و پشتيباني صورت گرفته دراستان حال نصب قفسهاي دريايي مي باشند كه در گذشته اين قفسها صرفا از خارج كشور وارد مي شد و هزينه هاي آنها بالا بود پيش بيني مي شود تا پايان تيرماه حدود 40 قفس جديد به ظرفيت شش هزار تن به ظرفيت هاي  توليد ماهي در قفس استان اضافه شود.

دريايي تصريح كرد: راه اندازي طرح ها و پروژه هاي شيلاتي در استان هرمزگان باعث ايجاد اشتغال ،رونق اقتصادي، تامين پروتئين دريايي مورد نياز كشور، كاهش فشار بر ذخاير طبيعي آبزيان ،حركتي خوب در مسير رشد اقتصاد دريا محور  و حركت در مسير تامين و حفاظت از امنيت غدايي كشور است.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)