امروز : پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/05

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

11:50 AM 1400/01/21 تعداد بازدید: 92

مدير شيلات و آبزيان آذربايجان‌غربي با بيان اينكه ميزان صادرات سالانه آبزيان از پايانه‌هاي مرزي استان قبل از شيوع كرونا به يك ميليون دلار مي رسيد، گفت: به دليل محدوديت‌هاي كرونايي اين رقم كاهش يافته است.

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، محمد باقر قريشي با بيان اينكه در سال گذشته بيش از ۱۶ هزار تن انواع آبزيان در آذربايجان‌غربي توليد شد، اظهار كرد: وجود منابع غني و متنوع در آذربايجان غربي باعث شده اين استان چند سال متوالي رتبه اول كشور را در توليد و برداشت ماهي از منابع آبي كشور دربين استان هاي غير ساحلي به خود اختصاص دهد.
وي افزود: مازاد توليد آبزيان استان علاوه بر مصرف داخلي در سال گذشته به ميزان ۱۰۰ تُن به كشورهاي عراق، جمهوري آذربايجان، ارمنستان، روسيه و كشورهاي اروپايي صادر شد.
مدير شيلات و آبزيان آذربايجان غربي با بيان اينكه ورود و افزايش تردد صيادان غير مجاز به سد ارس و صيد بي رويه و غير مجاز شاه ميگو از علل كاهش توليد شاه ميگو است، تصريح كرد: باتوجه به كاهش جمعيت شاه ميگوي دراز آب شيرين در درياچه سد ارس در سال ۹۸ با هماهنگي‌هاي انجام شده با مراكز تحقيقاتي، صيد اين موجود از درياچه صورت نگرفت وسال ۹۹ به عنوان سال آيش و ايجاد فرصت بازسازي اين ذخيره ارزشمند لحاظ شد.
قريشي ادامه داد: به منظور حفظ و بازسازي ذخاير آبزيان منابع آبي استان و ايجاد زمينه افزايش توليد در سالي كه به توليد و پشتيباني‌هاي مزين شده، علاوه بر حفظ پايداري توليد در مراكز موجود ، كنترل بهره برداري از منابع آبي تجديد شونده و ايجاد منبع هاي آبزي پروري بزرگ در نقاط مختلف استان و اجراي طرح هاي مكانيزاسيون در مراكز تكثير و پرورش آبزيان را در كنار توسعه مازاد در دستور كار شيلات استان قرار داده شده است.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)