گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید
2:34 PM 1404/02/16
|
|
تعداد بازدید: 105
|
|
  آموزش كشاورزي هميشه بهعنوان هزينه تلقي شده، در حالي كه اين آموزشها سرمايهاي براي جهش توليد و خودكفايي غذايي است.
به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران به نقل از  پايگاه اطلاعرساني وزارت جهاد كشاورزي، در مراسم گراميداشت هفته آموزش كشاورزي كه با حضور معاونان وزارت جهاد كشاورزي، نمايندگان سازمان برنامهوبودجه، وزارت آموزشوپرورش، سازمان تات و ساير نهادهاي مرتبط ۱۵ ارديبهشت ماه برگزار شد، 
نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي ضمن تجليل از مقام معلم، به چالشها و فرصتهاي توسعه آموزش در بخش كشاورزي پرداخت و خواستار تعيين جايگاهي شايسته براي آموزش كشاورزي در ساختار بودجهاي و برنامهريزي كشور شد.
پيمان فلسفي با اشاره به يك پژوهش دانشگاهي افزود: مطالعهاي كه سالها پيش توسط يك استاد اقتصاد كشاورزي دانشگاه شيراز انجام شده، نشان ميدهد كه به ازاي هر يك واحد سرمايهگذاري در آموزش كشاورزي، ۱۲ واحد بازدهي اقتصادي حاصل ميشود. اين داده علمي بايد راهنماي تصميمسازي ما در مجلس و دولت باشد.
وي بر تقويت زيرساختها و تامين نيروي انساني مراكز آموزش كشاورزي تاكيد كرد.
فلسفي با انتقاد از ديدگاه هزينهمحور نسبت به آموزش كشاورزي در نظام بودجهريزي كشور اظهار داشت: آموزش كشاورزي هميشه بهعنوان هزينه تلقي شده؛ در حالي كه آموزش پايهگذار جهش در عملكرد مزرعه و تحقق خودكفايي در توليدات راهبردي همچون گندم بوده و اگر ميخواهيم ميانبر بزنيم، بايد از آموزش و پژوهش بهدرستي استفاده كنيم.
وي با اشاره به «هفته آموزش كشاورزي» عنوان كرد: اين هفته به ابتكار رئيس سازمان تات برگزار شده و شايسته است كه با همراهي وزارت آموزشوپرورش و جهاد كشاورزي، در تقويم رسمي كشور به ثبت برسد، تا اهميت آموزش كشاورزي در سطح ملي نهادينه شود.
نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس با تأكيد بر ضرورت تحول ساختاري در آموزش كشاورزي، خواستار تجديدنظر جدي در نحوه نگاه نظام برنامهريزي و مالي كشور به اين حوزه شد.
وي نقش آموزش را نهفقط در ارتقاي عملكرد بخش كشاورزي، بلكه در تحقق امنيت غذايي و توسعه پايدار كشور تعيين كننده دانست و وعده داد كه مجلس شوراي اسلامي، حامي عملياتي اين تحول خواهد بود.