امروز : جمعه 14 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/12

گالری تصاویر خبر

10:00 AM 1402/09/06 تعداد بازدید: 401
نمايشگاه و جشنواره بين‌المللي  آبزيان در بوشهر از 19 تا 22 دي ماه برگزار مي شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران؛عقيل اميني نيز با بيان اينكه يكي از ظرفيت‌هاي مهم استان توليد محصولات پرورشي در حوزه آبزيان است، خاطرنشان كرد: انواع محصولات شامل ميگو، ماهي، جلبك، كرم نرئيس، زالو و صدف در استان بوشهر توليد مي‌شود. 

وي برپايي نمايشگاه را فرصت مهمي در معرفي توانمندي و قابليت‌هاي توليدي دانست و تصريح كرد: نمايشگاه آبزيان در بوشهر از 19 تا 22 دي ماه امسال با مشاركت فعالان اين حوزه از 15 استان و 61 شركت در بوشهر برگزار مي‌شود. 

مديركل شيلات استان بوشهر با اشاره به برپايي نمايشگاه آبزيان در تهران از 13 تا 16 آذرماه امسال تصريح كرد: در اين نمايشگاه استان بوشهر و محصولات آن حضور فعال دارد و سال گذشته براي نخستين‌بار محصولات آبزي استان بوشهر در نمايشگاه تهران عرضه شد و مورد استقبال قرار گرفت. 

وي با اشاره به اينكه اين استان قطب توليد ميگوي پرورشي كشور معرفي شده است، خاطرنشان كرد: يكي از مشكلات حوزه پرورشي ارائه و عرضه محصول ميگوي پرورشي بدون توجه به فرآوري است كه نمايشگاه آبزيان فرصت مهمي در عرصه آشنايي فعالان عرصه آبزيان با تجهيزات فرآوري فراهم مي‌كند. 

اميني، گذر از خام‌فروشي را يكي از برنامه‌ها دانست و بيان كرد: ايجاد صنايع فرآوري آبزيان در استان بوشهر شتاب گرفته كه با تكميل زنجيره ارزش آبزيان زمينه ايجاد ارزش افزوده اين محصول فراهم مي‌شود.

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)