امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/05

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

10:21 AM 1399/10/27 تعداد بازدید: 221
فرمانده يگان حفاظت از منابع آبزيان شيلات ايران گفت: برخورد قانوني با متخلفان صيد و كساني كه حيات آبزيان دريايي را به مخاطره مي‌اندازند سرلوحه كاري يگان حفاظت منابع آبزيان شيلات در سرتاسر كشور است.

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران به نقل از تسنيم از بندرعباس، سرهنگ هادي ديده ور در ديدار با مديركل شيلات هرمزگان فعاليت‌هاي شيلات استان در مقابله با صيد غيرمجاز و ساير ماموريت‌هاي اين يگان را قابل تقدير و زمينه ساز رضايتمندي جامعه صيادي خواند.

وي به نقش مهم يگان حفاظت منابع آبزيان در جلوگيري از صيد‌هاي مخرب، حفاظت از صيدگاه‌ها و گونه‌هاي با ارزش دريايي اشاره كرد و افزود: برخورد قانوني با متخلفان صيد و كساني كه حيات آبزيان دريايي را به مخاطره مي‌اندازند سرلوحه كاري يگان حفاظت منابع آبزيان شيلات در سرتاسر كشور است.

فرمانده يگان حفاظت از منابع آبزيان شيلات كشور، با بيان اينكه همكاري و حمايت از يگان حفاظت منابع آبزيان شيلات تاثير بسزايي در كاهش تخلف‌ها دارد گفت: پشتيباني جامعه صيادي نيز عامل مهمي در ارتقاء فعاليت‌هاي اين يگان براي برخورد با متخلفان صيادي هرمزگان است.

سرهنگ ديده ور اضافه كرد: از مأموريت‌‌هاي اصلي اين دستگاه حفاظت از منابع عظيم و ثروت عمومي و خدادادي در خليج فارس است كه با همكاري صيادان در اين خليج مهم، گام‌هاي اساسي برداشته شد. 

وي با اشاره به اينكه صيادان بايد قوانين صيادي و مرزي را رعايت كنند، گفت: مرزباني، محيط زيست و سازمان شيلات؛ بايستي همكاري لازم را با يكديگر داشته باشند تا مشكلات براي صيادان مرتفع و از صيد بي رويه منابع آبزي جلوگيري شود.

فرمانده يگان حفاظت شيلات كشور، تعامل و هم افزايي عملياتي در اجراي طرح‌هاي پيشگيرانه و برخورد با هنجارشكنان دريايي و صيادان غيرمجاز و صيد ترال در آب‌هاي خليج فارس و اجراي عمليات‌هاي مشترك در حوزه استحفاظي هرمزگان و بوشهر در خصوص برخورد با صيد ترال را از اهداف مهم اين جلسه تعاملي دانست و تاكيد كرد: در راستاي امنيت دريانوردي، انجام گشت‌هاي تلفيقي، كنترل شناورهاي صيادي، با توجه به حساسيت منطقه و حضور صيادان غيرمجاز، همكاري نزديك و تنگاتنگ مرزباني و شيلات بايد تداوم و استمرار يابد.

وي همكاري يگان حفاظت منابع آبزيان با مرزباني را براي حفاظت از محيط زيست به خصوص آبزيان در دريا را ضروري دانست و گفت: امنيت مرزهاي آبي، حفاظت از محيط زيست تضمين سرمايه‌گذاري در ساحل و دريا و رونق اقتصادي، نتيجه تلاش و مجاهدت‌هاي مرزبانان و كاركنان يگان حفاظت منابع آبزيان مي‌باشد.

سرهنگ ديده ور همچنين از سازمان مديريت و برنامه ريزي استان درخواست كرد كه در خصوص تامين اعتبارات مورد نياز يگان حفاظت منابع آبزيان شيلات در استان حمايت لازم را انجام دهند.

براساس اين گزارش، در در ادامه اين نشست سرهنگ حسن آزادي، فرمانده يگان حفاظت منابع آبزيان شيلات هرمزگان ضمن ارائه گزارشي از عملكرد اين يگان، تشكيل پرونده قضايي و اعزام متخلفين صيد و صيادي به مراجع قضايي، حفاظت بنادر شيلات، زيستگاه‌ها، صيدگاه‌ها و مسير مهاجرت آبزيان، جلوگيري از صيد آبزيان در مناطق و فصول ممنوعه را نيز به عنوان بخشي ديگر از عملكرد يگان حفاظت منابع آبزيان شيلات استان هرمزگان خواند.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)