امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/05

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

8:53 AM 1400/01/16 تعداد بازدید: 78

معاون صيد و بنادر ماهيگيري  شيلات هرمزگان با اشاره به اهميت حفظ ذخاير تمامي گونه هاي آبزيان گفت: تورهاي منوفلامنت (تورهاي پلاستيكي و بسيار نازك نامرئي) تهديدي جدي براي ذخاير آبزيان چه خواركي و چه غير خواركي است.


به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، ابراهيم عالي زاده  با بيان اينكه اين تورهاي تك رشته كه به راحتي در آب توسط آبزيان ديده نمي شوند موجب خسارات جبران ناپذيري به ذخاير آبزيان مي شوندگفت:تورهاي منوفلامنت اكثراً توسط صيادان غير مجاز معمولا به دليل ارزاني و همچنين توانايي بالاي صيد مورد استفاده قرار مي گيرند.

وي تصريح كرد: اين تورهاي تك رشته اي و پلاستيكي به دليل ارزان بودن پس از پاره يا بلا استفاده شدن در آب رها مي شوند و با شناور بودن موجب به دام افتادن و مرگ سخت آبزيان مي شوند.

  عالي زاده افزود: تورهاي منوفلامنت كه اغلب در قايق هاي غير مجاز  استفاده مي شود پس از سرگردان شدن در آب با به دام انداختن و مرگ آبزيان موجب فاسد شدن آنها در دريا مي شود و آلودگي هاي جبران ناپذيري را به وجود مي آورد.

  معاون صيد و بنادر ماهيگيري شيلات هرمزگان با بيان اينكه استفاده از اين تورها به دليل مشكلات عديده ايي كه براي آبزيان به وجود مي آورند از مدت ها پيش ممنوع شده است گفت: متاسفانه به دليل ارزاني اين تورها و آزاد بودن خريد فروش آنها متاسفانه شاهد استفاده از اين تورها هستيم.

وي گفت:  ارزاني و راحتي تهيه اين تورها از مشكلات و موانع اصلي برخورد با استفاده كنندگان اين تورهاست كه لازمه مرتفع سازي اين مشكل منع قانوني خريد و فروش آنها در استان است.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)