امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/05

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

9:37 AM 1400/01/21 تعداد بازدید: 111
  معاون توسعه آبزي پروري شيلات ايران با همراهي رئيس مركز بازسازي و حفاظت از ذخاير ژنيتكي آبزيان شهيد رجايي ساري از اكيپ هاي تكثير نيمه مصنوعي ماهي سفيد در رودخانه هاي غرب استان مازندران بازديد كردند.

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، دكتر عبدالحي از فعاليت شبانه روزي همكاران مركز شهيد رجايي در امر استحصال تخم ماهي سفيد در رود خانه هاي شيرود، چشمه كيله تنكابن، تيل پرده سر ولي آبادو سرد آبرد چالوس بازديد كرد.
معاون توسعه آبزي پروري شيلات ايران گفت: مركز شهيد رجايي ساري يكي از مراكز بسيار مهم در كشور در امر بازسازي ذخاير ماهيان محسوب مي شود و از سال 1367 تا 1399 طي 32سال با توليد و رها سازي بچه ماهي سفيد به رود خانه هاي استان مازندران در امر بازسازي ذخاير دريا، نقش بسزايي داشته واشتغال و معيشت هزاران صياد  و مشاغل وابسته به صيد ماهي از دريا به رهاسازي بچه ماهي از مراكز تكثير وابسته است  با توجه به اينكه توليد مثل طبيعي ماهيان در رودخانه ها  تقريبا  به صفر رسيده، به جرات مي توان گفت كليه ذخاير اين ماهيان در دريا، حاصل تكثيرنيمه مصنوعي و رهاسازي بچه ماهي است.
وي بيان كرد: در تكثيرماهي، صيد مولد و استحصال تخم اولين مرحله و مهم ترين حلقه در زنجيره توليد ماهي سفيد براي بازسازي محسوب مي شود و فعاليت مراحل بعدي (انكوباسيون و پرورش لارو )به موفقيت در اين مرحله وابسته است. در صورت عدم موفقيت در اين مرحله كليه امكانات  و تجهيزات نظير سالن انكوباسيون ، استخرها،آب و ... بلا استفاده خواهند ماند. 
دكتر عبدالحي از تلاش همكاران مركز در رودخانه ها در شرايط سخت بيماري كرونا تشكرو قدرداني كرد.
در پايان اين بازديد جسله اي با حضور  همكاران يگان حفاظت منابع و مرزباني در رودخانه شيرود در خصوص اهميت و حفاظت از رودخانه ها  به خصوص رودخانه شيرود كه از نظر استحصال تخم در چندين سال متوالي به عنوان رودخانه مادر مطرح مي باشند برگزار گرديد.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)