امروز : سه شنبه 1 آبان 1403 بروزرسانی:1403/07/30

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

2:16 PM 1402/08/23 تعداد بازدید: 143

مديركل دفتر توسعه و مديريت بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران از آغاز عمليات اجرايي ابر پروژه بندر صيادي رمين واقع در ساحل درياي عمان در استان سيستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، الياس واحدي در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: عمليات اجرايي پروژه احداث دستك رسوبگير، موج‌شكن‌ها و لايروبي بندر رمين در ساحل درياي عمان در استان سيستان و بلوچستان با تحويل زمين پروژه از طرف سازمان شيلات ايران به مؤسسه مكين از پيمانكاران تابعه قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا، رسماً آغاز شد.

مديركل دفتر توسعه و مديريت بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران، تصريح كرد: اين پروژه طبق قرارداد بين وزارت جهادكشاورزي و قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا قرار است در مدت ۱۸ ماه و با اعتبار اوليه پنج هزار ميليارد ريال انجام شود و دستگاه نظارت پروژه، شركت مهندسين نوانديشان فن و تجارت است.

به گفته وي، بندر ماهيگيري رمين كه با مشكل اساسي رسوبگذاري و محدوديت فضاي حوضچه آرامش مواجه است، با فعاليت بيش از ۲۰۰ فروند شناور و ۲۲۰۰  نفر صياد در سال گذشته محل تخليه بيش از ۲۱ هزار تُن انواع آبزيان بوده كه البته قبل از تشديد مشكلات ياد شده، تعداد شناور‌ها و صيادان آن بيشتر بوده و ميزان تخليه صيد به بيش از ۲۷ هزار تن هم رسيده بود.

وي خاطرنشان ساخت: با توجه به نياز اعتباري بسيار بالاي اين پروژه، با اهتمام ويژه معاون وزير و رييس سازمان شيلات ايران و موافقت وزير جهاد كشاورزي؛ اين ابر پروژه شيلاتي كه با پنج هزار ميليارد ريال اعتبار اوليه بيش از چهار برابر بزرگترين پروژه بندري حال حاضر شيلات است، از محل مولد سازي اموال وزارت جهاد كشاورزي، تامين اعتبار خواهد شد و اجراي اين پروژه پاسخ مناسبي به مطالبات جامعه صيادي و مردم بومي اين منطقه و سبب رونق صنعت شيلات در اين پهنه مستعد دريايي است.

مديركل دفتر توسعه و مديريت بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران، همچنين ازهمكاري مسئولانه مديركل و سرپرست معاونت صيد و بنادر ماهيگيري شيلات استان در پروژه‌هاي دو بندر ماهيگيري مهم كشور (رمين و بريس) قدرداني كرد.

واحدي با اشاره به عمر ۳۲ ساله بندر ماهيگيري رمين و  محدوديت حوضچه و رسوبگذاري شديد بندر در اثر حركت رسوبات ساحلي، عمليات اجرايي اين پروژه را شامل احداث و اطاله حدود ۶۰۰ مترموج شكن و دستك سنگي و بتني در سه جبهه كاري و بيش از ۵۰۰ هزارمترمكعب لايروبي  تا عمق حدود ۶ متر نسبت به c.d  (پايين‌ترين جزر) اعلام كرد كه با انجام اين پروژه هم ظرفيت پذيرش شناوردراين بندرافزايش خواهد يافت و هم عمق لازم براي فعاليت شناور‌هاي بزرگ در مواقع پايين‌ترين جزر فراهم خواهد آمد.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)