امروز : شنبه 6 مرداد 1403 بروزرسانی:1403/05/06

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

9:58 AM 1403/02/24 تعداد بازدید: 71
كارخانه فرآوري، بسته‌بندي و صادرات انواع فرآورده‌هاي گوشتي و آبزيان روز يكشنبه در قطب صنعتي شهركرد وارد مدار توليد شد.


به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، نماينده مردم شهركرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شوراي اسلامي در اين بهره‌برداري از خط توليد اين واحد گفت: اين كارخانه فرآوري، بسته‌بندي و صادرات انواع آبزيان با ۵۰۰ ميليارد ريال سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و پرداخت ۶۰ ميليارد ريال تسهيلات بانكي مورد بهره برداري قرار گرفت.

احمد راستينه هفشجاني افزود: با راه‌اندازي اين واحد فرآوري زمينه اشتغال ۱۳۰ نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم در استان فراهم مي‌شود.

وي اظهار داشت: با راه‌اندازي اين واحد فرآوري و بسته‌بندي گام مهمي در افزايش ظرفيت بسته‌بندي فرآورده‌ها و تكميل زنجيره ارزش آبزيان در استان برداشته مي‌شود.

وي با تاكيد بر ارتقاي مديريت شيلات استان به اداره كل، ادامه داد: با توجه به ظرفيت‌هاي ايجاد شده در بخش توليد، خوراك و فرآوري آبزيان در استان نياز است اين زنجيره ارزش با حضور سرمايه‌گذاران بخش خصوصي در اين بخش تكميل و ارتقا يابد.

وي يادآور شد: ايجاد مركز ملي بزرگ تشخيص بيماري‌هاي آبزيان و مركز تحقيقات آبزيان را گام مهم و موثري در تكميل زنجيره ارزش و ارتقاي كيفيت محصولات آبزيان معرفي كرد.

كارخانه فرآوري و بسته‌بندي آبزيان در چهارمحال و بختياري افتتاح شد

مدير شيلات و آبزيان سازمان جهادكشاورزي چهارمحال و بختياري گفت: اين استان با دارا بودن ۲ رودخانه زاينده‌رود و كارون داراي ۴۷۵ مزرعه با ظرفيت توليد ۳۳ هزار و ۲۷۰ تن به عنوان قطب توليد ماهيان سردآبي كشور به شمار مي‌رود.

نامدارا ملك پور اضافه كرد: هم‌اكنون ۱۰ كارخانه بسته‌بندي و فرآوري آبزيان با ظرفيت ۳۰ هزار تن در استان فعال است كه با بهره‌برداري از اين واحد توليدي شمار كارخانه‌هاي استان به ۱۱ واحد و ظرفيت بسته‌بندي و فرآوري اين واحدها نيز از ۲۲ به ۳۶ هزار تن افزايش پيدا مي‌كند.

وي يادآور شد: بيشترين ماهيان سردآبي توليد شده در استان به كشورهاي حوزه خليج فارس، روسيه، آذربايجان، عراق و تركيه صادر مي‌شود.

به گزارش ايرنا، پرورش ماهيان سردآبي به‌علت شرايط آب و هوايي مناسب، موقعيت جغرافيايي، تكميل زنجيره توليد و بهره‌مندي از نيروي انساني متخصص و ماهر مزيت نسبي چهارمحال و بختياري در تحقق "جهش توليد با مشاركت مردم" به‌عنوان شعار سال‌جاري به‌شمار مي‌رود.

چهارمحال و بختياري علاوه‌بر شرايط طبيعي مناسب براي رونق صنعت شيلات، داراي يكي از بزرگ‌ترين كارخانه توليد خوراك آبزيان كشور است.

براي بهره‌گيري از ظرفيت چهارمحال و بختياري در بخش صادرات ماهي بايد زيرساخت‌هاي پايه‌اي و استاندارد ايجاد و توليدكنندگان را در خصوص سرمايه در گردش حمايت كرد.

پرورش ماهيان سردآبي به‌علت شرايط آب و هوايي مناسب، موقعيت جغرافيايي، تكميل زنجيره توليد و بهره‌مندي از نيروي متخصص و ماهر مزيت نسبي چهارمحال و بختياري در اين خصوص به‌شمار مي‌رود كه ۱۵ درصد از ماهيان سردآبي كشور را به خود اختصاص داده است و مي‌طلبد در بهره‌گيري از اين ظرفيت اقدامات بيشتري انجام گيرد.

چهارمحال و بختياري با توليد سالانه بيش از ۳۰ هزار تن ماهي قزل‌آلا رتبه نخست توليد ماهيان سردآبي كشور را به خود اختصاص داده است.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)