امروز : شنبه 6 مرداد 1403 بروزرسانی:1403/05/03

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

3:57 PM 1403/02/26 تعداد بازدید: 90
معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران در ديدار با رئيس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي كشور و روساي نظام مهندسي و منابع طبيعي جنوب كشور، از سازمان نظام مهندسي منابع طبيعي و كشاورزي خواست تا بيش از پيش تسهيل گر ارائه خدمات به جامعه شيلاتي باشند.



به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران و هيات همراه در سفر خود به استان هرمزگان ظرفيت خوب نيروي انساني در سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي را يك فرصت خواند و گفت: حفظ و ارتقاي امنيت غذايي و توسعه دريا محور را دو وظيفه مهم و پيشرو است.

سيد حسين حسيني  راه توسعه و پرورش را پيروي از منويات مقام معظم رهبري به ويژه در حوزه اقتصاد دريا محور برشمرد و افزود: مي بايست اقتصاد دريا محور از طريق اتحاد درون سازماني و برون سازماني جامه عمل تحقق يابد.

رئيس سازمان شيلات ايران از سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي به عنوان بازوي توانمند شيلات ياد كرد و گفت:  صنعت شيلات مي تواند در صورت حمايت لازم  تامين كننده اصلي امنيت غذايي باشد.

حسيني تاكيد كرد: يكي از بازيگران و نقش آفرينان اصلي توسعه دريا محور، صنعت شيلات مي باشد و مردمي ترين و درون زا ترين فعاليت در حوزه هاي مختلف از جمله بحث هاي شيلات و گردشگري است.

وي ادامه داد: سازمان شيلات ايران در جنوب و شمال كشور با حدود ۱۴۲ هزار صياد و نزديك به ۱۲ هزار شناور در كلاس قايق، لنج و كشتي مشغول صيد و صيادي است كه اگر به مفهوم واقعي بخواهيم صنعت شيلات را در نقش آفريني اقتصادي دريا محور معرفي كنيم بايد بگوييم اين سازمان علاوه بر صيد و صيادي در حوزه آبزي پروري، زنجيره ارزش و صنايع تبديلي بسيار موثرتر مي تواند وارد حوزه ايجاد معيشت، اشتغال، صادرات و امنيت غذايي شود.
حسيني اضافه كرد: در حوزه دريا محور با توجه به ظرفيت هاي زيستي و اقليمي از ۳۷۳ برنامه اي كه معرفي شد، بيش از ۶۰ تا ۷۰ درصد اين برنامه ها در حوزه هاي شيلات و آبزي پروري و مابقي در حوزه توليد ميوه هاي گرمسيري، توسعه گلخانه اي، زراعت، حفاظت خاك و نظاير آن است كه اين بيانگر اهميت فعاليت هاي شيلاتي و سازمان هايي همچون سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي است‌.

معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران گفت: همچنين براي تحقق شعار امسال علاوه بر افزايش توليد، بايد به مولفه هايي چون پايداري، تاب آوري و خوداتكايي با مشاركت مردم توجه بيشتري داشته باشيم و حتما نقش سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي در اين بين از اهميت ويژه اي برخوردار است.

همچنين در اين ديدار رئيس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي كشور از شيلات به عنوان يكي از محورهاي اصلي توسعه اقتصاد دريا محور و توسعه همه جانبه  ياد كرد و گفت: خوشبختانه فعاليت هاي  شيلات كشور رشد و توسعه خوبي به همراه داشته است.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)