امروز : شنبه 6 مرداد 1403 بروزرسانی:1403/05/03

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

2:59 PM 1403/03/20 تعداد بازدید: 73

مديركل دفتر حفظ بازسازي ذخاير ژنتيكي آبزيان شيلات از رهاسازي ۴۵۰ ميليون قطعه بچه ماهي در ۵ استان كشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران از خبرگزاري مهر، ناصر كرمي راد ظهر يكشنبه20 خردادماه 1403 در جشنواره ملي رهاسازي ماهيان خاوياري و استخواني در كلاچاي رودسر اظهار كرد: در اين مراسم رهاسازي ۴۵۰ ميليون قطعه بچه ماهيان در ۵ استان كشور انجام مي‌شود كه اين اقدام در تاريخ شيلات بي نظير است.
مديركل دفتر بازسازي ذخاير ژنتيكي آبزيان شيلات با اشاره به رفتارهاي ضد طبيعي و زيست محيطي بشر اضافه كرد: بازسازي ذخاير چالش‌ها و خلاءهاي موجود در حوزه آبزيان را پر مي‌كند.
كرمي راد با اشاره به اينكه برخي گونه‌هاي آبزيان خزر در معرض انقراض قرار دارد، گفت: نهضت بازسازي ذخاير و رهاسازي بچه ماهيان در سواحل و رودخانه‌ها در سازمان شيلات آغاز شده است.

وي با تاكيد بر لزوم روابط اثرگذار بهره برداران و مركز بازسازي ذخاير سازمان شيلات افزود: مشاركت بهره‌برداران صيادي در بازسازي ذخاير به افزايش طول عمر صيادي و امنيت شغلي پايدار كمك شايان مي‌كند.
مديركل دفتر بازسازي ذخاير ژنتيكي آبزيان شيلات با بيان اينكه بازسازي ذخاير تنها فعاليت مشترك اثرگذار انسان و طبيعت است، گفت: بازسازي ذخاير انسان را با طبيعت آشتي مي‌دهد و در بقاي عمر و دوام و قوام آبزي پروري اثرگذار است.
كرمي راد با اشاره به جمعيت حدود ۱۰ هزار نفري بهره برداري در حوزه خزر بيان كرد: نيمي از رهاسازي بازسازي ذخاير پهنه آبي خزر در گيلان توليد و تأمين مي‌شود و ارتزاق ۴۵ هزار نفر به منابع آبي وابسته است ، بنابر اين بازسازي ذخاير ماهيان در درياي خزر، ضروري است.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)