امروز : شنبه 6 مرداد 1403 بروزرسانی:1403/05/06

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

3:40 PM 1403/03/20 تعداد بازدید: 97
جمهوري اسلامي ايران مرزهاي صيد و صيادي را پشت سر گذاشته و به بيوتكنولوژي تكثير و رهاسازي 18 گونه از آبزيان دست يافته ايم، بنابراين براي حفظ و بازسازي ذخاير بايد تلاش مضاعف كنيم.

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران معاون وزير و رييس سازمان شيلات درجشنواره ملي رهاسازي بچه ماهيان استخواني، خاوياري، دريايي و ميگو درياي خزر، خليج فارس، درياي عمان و آبهاي داخلي در گيلان كه امروز 20 خردادماه سال 1403 و بطور همزمان در چهار استان هرمزگان، خوزستان، مازندران و گلستان با حضور مقامات كشوري و لشكري برگزار شد، گفت: توجه ويژه رئيس جمهور شهيدمان به حوزه توليد و وجود شوراي عالي راهبري شيلات، نقش بسيار موثري در افزايش توليدات شيلاتي داشته است و به عنوان تكليف بايد براي حفظ آن تلاش كنيم.
سيد حسين حسيني افزود :در برنامه امنيت غذايي، توليد 2.6 ميليون تن آبزي، برنامه ريزي شده است و توليد آبزيان در برنامه هفتم توسعه نيز 1.8 ميليون تن برآوردشده است.
وي تصريح كرد: جذب سرمايه گذاري 30 همتي طي دوسال، كه 95 درصد آن از آورده بخش خصوصي است، نشان از قدرت مانور بخش شيلات است.
ريييس سازمان شيلات ادامه داد:كم آب بر بودن، نبود پروتئين جايگزين در سالهاي آينده، محدوديت در توليد به دليل وجود گازهاي گلخانه اي براي ساير پروتئين ها و جذب حداكثري پروتئين آبزيان، حوزه شيلات را متمايز از ساير بخش ها كرده است.
حسيني با اشاره به تفكر متعهدانه بهره برداران شيلاتي در راستاي بهره برداري پايدار و كمك به تكثير طبيعي و نيمه طبيعي آبزيان تصريح كرد: اين اقدامات در راستاي حفظ ذخاير بسيار حائز اهميت است.
وي با اشاره به اينكه حركت به سمت كشت آب ورزي در ايران و جهان در حال سرعت است تاكيد كرد: توسعه دريا محور، برنامه ماموريتي سازمان شيلات در راستاي امنيت غذايي است.
حسيني از استقبال سازمان شيلات ازروش هاي تنوع آبزي مصرفي، با برگزاري جشنواره ها و ساير موارد در كل كشورخبر دادو گفت: حيات از آب شروع شده وبقاء به آب وابسته است، بنابراين براي حفظ و بازسازي ذخاير ارزشمند دريايي، بايد تلاش كنيم.
معاون وزير و رييس سازمان شيلات ادامه داد: تا سال 2050 ميلادي،پروتئين 7 ميليارد نفر از جمعيت جهان، از آبزيان تامين مي شود.
حسيني افزود:110 ميليارد تومان هزينه براي تكثير ،خوراك، نرسري،رهاسازي و ... 450 ميليون قطعه بچه ماهي انجام شده است.
وي تاكيد كرد:دستيابي به توليد 2.6 ميليون تني توليد براي تامين امنيت غذايي، با صيد و صيادي شدني نيست.
حسيني افزود: جمهوري اسلامي ايران مرزهاي صيد و صيادي را پشت سر گذاشته و به بيوتكنولوژي تكثير و رهاسازي 18 گونه از آبزيان دست يافته ايم.
گفتني است اين جشنواره با دستور مقام عالي وزارت در پنج استان كشور به صورت رسمي كليد خورد و در حاشيه از دست اندركاران حوزه بازسازي ذخاير تجليل شد و رهاسازي نمادين ماهي و ميگو توسط معاون وزير و ريس سازمان شيلات ايران و ساير مسئولان انجام شد.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)