گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید
9:04 PM 1404/02/06
|
|
تعداد بازدید: 82
|
|
تنوع بخشي به بازارهاي شيلاتي و هدفگذاري براي ورود به 5 بازار جديد اروپايي و آسيايي در سال جاري، در دستور كار است.
به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران حمزه رستمپور در گفتوگو
با خبرنگار تسنيم امروز 6 ارديبهشت 1404 
در بوشهر برنامه شيلات ايران براي توسعه توليد و صادرات آبزيان را مورد
اشاره قرار داد و گفت: شيلات ايران با اجراي برنامههاي جامع، به دنبال تحقق دو
هدف كلان افزايش توليد داخلي و توسعه بازارهاي صادراتي است. اين برنامهها با محوريت
كيفيت، فناوريهاي نوين و حمايت از توليدكنندگان طراحي شدهاند.
معاون وزير جهاد كشاورزي با اشاره به توسعه مزارع پرورش آبزيان
افزود: افزايش 20 درصدي ظرفيت پرورش ماهي و ميگو با نوسازي مزارع موجود و احداث
مجتمعهاي جديد پرورش ميگو در استانهاي جنوبي تا پايان امسال در دستور كار قرار
دارد.
وي بهينهسازي فرآيندها از جمله استفاده از سيستمهاي هوشمند تغذيه و
مانيتورينگ آب در مزارع و اجرايي شدن پروژههاي تحقيقاتي براي بهبود نرخ رشد و
كاهش تلفات را از ديگر برنامهها عنوان كرد.
رستمپور روسيه، چين و كشورهاي حوزه خليج فارس را مقاصد اصلي صادرات
آبزيان دانست و خاطرنشان كرد: رايزني براي ورود به بازارهاي جديد اروپايي و آسياي
شرقي در دست اجراست.
معاون وزير جهاد كشاورزي از برگزاري نمايشگاههاي تخصصي در كشورهاي
هدف براي معرفي محصولات باكيفيت ايراني خبر داد و با تأكيد بر كيفيت و استانداردها
تصريح كرد: تمام محصولات صادراتي مطابق با سختگيرانهترين استانداردهاي بينالمللي
توليد ميشوند.
وي ادامه داد: استفاده از فناوريهاي نوين در پرورش و بستهبندي،
عامل اصلي موفقيت در بازارهاي جهاني است.
رئيس سازمان شيلات ايران حمايت از توليدكنندگان را مورد اشاره قرار
داد و اضافه كرد: تسهيلات كمبهره براي نوسازي مزارع پرورش ماهي و ميگو در دسترس
قرار گرفته است و دورههاي آموزشي براي بهروزرساني دانش فني فعالان اين صنعت
برگزار ميشود.
رستمپور با اشاره به استراتژيهاي صادراتي ادامه داد: تنوع بخشي به
بازارها و هدفگذاري براي ورود به 5 بازار جديد اروپايي و آسيايي در سال جاري و
برگزاري 10 نمايشگاه تخصصي بينالمللي با مشاركت فعال توليدكنندگان ايراني در
دستور كار قرار دارد.